Çin Mitolojisinden İlham Alan Oyun Karakteri: Dağ Tanrısı

Shuhe Huang'dan Geleneksel ve Modern Tekniğin Buluşması

Shuhe Huang, çocukluğundan beri Çin mitolojisine olan ilgisini, modern 3D yazılımların yardımıyla yeniden canlandırıyor. "Dağlar ve Denizler Klasikleri"nden alınan yaratıkları, geleneksel öğelerle harmanlayarak ve teknolojiyle bütünleştirerek hayata geçiriyor.

Shuhe Huang'ın "Dağ Tanrısı ve Gururlu Böcek" eserinden esinlenerek yürüttüğü karakter tasarım projesi, geleneksel Çin kültürünün derinliklerinden besleniyor. 2D ve 3D tekniklerini ustalıkla kullanarak, mitolojik yaratıkları farklı açılardan ve özgün bir biçimde tasvir ediyor. Bu sayede, geleneksel Çin öğeleriyle zenginleştirilmiş, benzersiz karakterler ortaya çıkıyor.

Tasarım süreci, eserin anahtar kelimelerini belirleyerek başlıyor. Renk ve şekil gibi unsurlarda yenilikçi yaklaşımlar benimseniyor. Çeşitli veri toplama aşamalarından sonra, stil ve öğeler üzerinde eskizler yapılıyor. Designdoll, ZBrush, 3ds Max ve Substance Painter gibi araçlar kullanılarak düşük ve yüksek poligon modeller geliştiriliyor. UV haritalama, render ve boyama işlemleri Photoshop'ta sürekli iyileştirilerek gerçekleştiriliyor.

Dağ Tanrısı karakteri yaklaşık 6 metre yüksekliğinde tasarlanmış, arkasında ise 10 metre x 7 metre x 11 metre ölçülerinde bir oturma alanı bulunuyor. Çevresindeki daha küçük yaratıklar ise yaklaşık 0.3 ile 0.75 metre arasında değişen boyutlarda. Karakter, 3D mitolojik oyunlarda, film görsel efektlerinde ve koleksiyon figürleri olarak kullanılabilecek şekilde 2D ve 3D teknolojileri kullanarak hazırlanmış.

Proje, Pekin'de Mayıs 2022'de başladı ve Ağustos 2022'de tamamlandı. Temmuz 2023'te Pekin Kimya Teknolojisi Üniversitesi Sanat Galerisi'nde sergilendi. Tasarımın araştırma aşamasında, Çin geleneklerinden ilham alan karakter tasarımı üzerine yoğunlaşıldı. Yaratıcı keşif, literatür incelemesi ve tasarım iterasyonu metodolojisi entegre edildi.

3D tasarım sürecinde karşılaşılan zorluklar arasında donanım ve yazılım sınırlamaları yer alıyor. Özellikle uzun saçların detay kaybına neden olduğu karmaşık baş detayları, geleneksel iş akışlarında zorluklar yaratıyor. ZBrush'ın retopoloji özelliği, detayları koruma konusunda bir çözüm sunuyor. Bazı modeller, otomatik UV haritalama için zorluk çıkarıyor, bu da görünmeyen yüzeylerin önceden silinmesiyle çözülüyor. Sınırlı donanım, hassasiyeti etkileyerek üretimi yavaşlatıyor. Etkili 3D modelleme için optimal donanım kurulumu kritik öneme sahip.

2024 yılında A' Bilgisayar Grafikleri, 3D Modelleme, Dokulama ve Render Tasarım Ödülü'nde Bronz kazanan bu tasarım, deneyim ve kaynak kullanımında olağanüstü ve yaratıcı zekanın kanıtı olarak kabul ediliyor. Sanat, bilim, tasarım ve teknoloji alanlarında en iyi uygulamaları içeren ve güçlü teknik ve yaratıcı beceriler sergileyen bu ödül, yaşam kalitesini iyileştirmeye katkıda bulunarak dünyayı daha iyi bir yer haline getiriyor.


Proje Detayları ve Kredileri

Proje Tasarımcıları: Shuhe Huang
Görsel Kredileri: Shuhe Huang
Proje Ekibi Üyeleri: Shuhe Huang
Proje Adı: Mountain God
Proje Müşterisi: Shuhe Huang


Mountain God IMG #2
Mountain God IMG #3
Mountain God IMG #4
Mountain God IMG #5
Mountain God IMG #5

Tasarım Harika'da Daha Fazla Okuyun